Neilpryde Fly

Artikel 12 van 18
€ 769,00 € 576,75 (inclusief btw)

NeilPryde FLY


Maten: 1.4 /1.8 / 2.2 / 2.5 / 2.9 / 3.3 / 3.6 / 4.0 / 4.3 / 4.7 / 5.0 / 5.4 / 5.7 / 6.0
Kleuren: C1 Blue of C2 Berry / Orange

 

We weten dat we de evolutie nooit zullen ontlopen. Het NeilPryde-ethos is echter altijd toegewijd geweest aan de best mogelijke engineering. Naar prestaties, innovatie en producten van topkwaliteit, lang houdbaar. Na 2 jaar ontwikkeling zijn we ervan overtuigd dat we de grenzen hebben verlegd van wat weer mogelijk is met de eerste NeilPryde Wing.

Hoge lift, ultra efficiënte wing. Aanzienlijk groter bereik en vermogen, waardoor u een veel kleinere wing kunt gebruiken dan gebruikelijk is in elke reeks omstandigheden.

Ben je klaar voor het volgende hoofdstuk?

De ontwikkeling van de FLY is gebaseerd op het gebruik van de meest beproefde materialen, het onderzoeken van de technische ontwikkeling van wingfoiling tot in het kleinste detail en het afstellen van alle setschroeven.

Met Nils Rosenblad - voormalig NeilPryde zeilontwerper en Americas Cup-foil-ingenieur - en ons hele ontwerpteam dat zich toelegt op dit project, introduceert de eerste NeilPryde-wing verschillende unieke functies en innovaties.

Het geheel is groter dan de som der delen.

Veel van deze kleine technische innovaties, die op het eerste gezicht helemaal niet zichtbaar zijn, maken hier het verschil. Geboren vanuit de onvoorwaardelijke blik op de Wing vanuit het perspectief van een ingenieur, zeilmaker en flow expert.

Het was vanaf het begin duidelijk dat we een Wing niet wilden zien als een vlieger zonder lijnen, maar alle ontwerpkenmerken moesten aanpassen aan de specifieke vereisten van een high performance Wing.

HOOG HEFCONCEPT

Door de zeer verfijnde LE-geometrie en instapvorm produceert elke wing de maximale stuwkracht (kracht en versnelling) voor zijn grootte. Dit vergroot het bereik drastisch, waardoor rijders een kleinere wing kunnen gebruiken dan typisch is in elke reeks omstandigheden. Het resultaat is een eenvoudigere hantering en een grotere wendbaarheid.

HOOGSPANNINGSLUIFEL MET GESTRUCTUREERDE CAMBERLENS

De 3D-vorm van de voorrand van de luifel wordt bepaald door een reeks dwarspanelen die samenkomen aan de wingtips. Dit maakt gebruik van de LE Tube-structuur om de spanning in de kritieke instapsecties te maximaliseren - het resultaat is meer lift en een hogere stalhoek voor betere acceleratie bij lichte wind, en de mogelijkheid om efficiënt te vliegen bij lage aanvalshoeken voor betere controle en hogere topsnelheden bij sterke wind.
 

GEVENTILEERDE MIDDENSTRUT

De grote opening tussen de LE en de voorkant van het vulpaneel (die de luifel met de middenstrut verbindt) zorgt ervoor dat de druk over de twee zijden van de wing gelijk wordt getrokken. Dit verbetert de algehele prestaties en maakt de wing nog stabieler.

Hoge liftcoëfficiënt – Het essentiële concept.

Elke maat van de Wing is geoptimaliseerd en aangepast om meer lift, meer stuwkracht en minder weerstand te produceren dan andere wings van vergelijkbare grootte.

Dit maakt de Fly gemakkelijker te hanteren, comfortabeler en efficiënter om te vliegen en gemakkelijker te vervoeren. Om dit te bereiken, hebben we ontwerpelementen uit zeilen, windsurfen, vliegtuigontwerp en foilontwerp genomen en aangepast.

Wingvormen.

Onze wingvormen zijn hoog van aspect, wat betekent dat de overspanning tussen de tegenoverliggende wingpunten relatief groot is.
Tegelijkertijd voorkomt het dihedrale voorprofiel van onze voorrand dat de wingtips in het water duiken.

Technische verbeteringen.

We genereren deze uitzonderlijk sterke stuwkracht door een zeer hoge luifelspanning in het voorste deel van de wing, wat een stabiel profiel en een ideale luchtstroom over de wing garandeert, zelfs bij zeer hoge aanvalshoeken. Onze Trailing Edge lijkt op het eerste gezicht misschien losjes, maar eenmaal ingeschakeld, zorgt hij voor het platst mogelijke profiel aan de achterkant om druk om te zetten in stuwkracht en om windstoten te beheersen.

Onze composiet latten versterken het effect van de vlakke nalooprand en controleren onnodig gefladder.

Verspringende materiaalgewichten in de leading edge en veerpoot versterken het materiaal waar nodig om de belasting te ondersteunen en de nodige stijfheid te bieden.

De gebieden met minder belasting rond de uiteinden blijven lichter en flexibeler, wat niet alleen een veel lichter gevoel geeft, maar ook de weerstand vermindert en de manoeuvreerbaarheid verhoogt vanwege de dunne, schuine uiteinden.

De vorm van de middenveer en onze innovatieve Handle Shape zorgen ervoor dat de Wing zo ver mogelijk van het lichaam wordt gevlogen. Niet alleen om sterke turbulenties rond het lichaam te voorkomen, maar ook om het hanteren en pompen efficiënter te maken.

Daarnaast zijn er nog vele andere details en verbeteringen in onze handvatten verwerkt. De ergonomische vorm van de handgrepen zorgt ervoor dat de positie van de polsen altijd zorgt voor de meest comfortabele en vermoeidheidsvrije grip die mogelijk is. De handgrepen zijn perfect uitgebalanceerd voor elke wingmaat en bieden een langer grijpoppervlak naarmate de winggrootte toeneemt.

We hebben ook onze kleppen op de proef gesteld en verbeterd. Onze nieuwe pushkleppen geven niet alleen consequent de druk weer tijdens het pompen, zonder vervelend flikkeren van de naald, maar geven ook meer lucht door in minder tijd. De twee afzonderlijke bladders verhogen de veiligheid, terwijl ze ook voorkomen dat de stutbladder dient als een expansiekamer voor de voorste buisbladder en druk en stijfheid verliest waar dat het meest nodig is.

Afgerond met vele andere kleine en grote details, zoals de rugzak stijl tas inclusief helm, pomphouder en foil draagvulling, en geleverd met onze super functionele Dyneema Rope Leash met anti-tangling swivel en de best beschikbare "made in germany" blazen met Anti-Twist systeem.

We zijn de evolutie misschien niet voorbijgestreefd, maar we zijn ervan overtuigd dat we met de nieuwe NeilPryde Fly Wing een grote stap hebben gezet in de toekomst van het wingontwerp. Net zoals de echte vlieg vaak een licht onderschat bestaan leidt, is het bij nader inzien een bijna ongeëvenaard meesterwerk van natuurlijke techniek. We zien onze wings graag op dezelfde manier. Ziet er gewoon veel sexyer uit dan een echte vlieg!

 

Rider Gewicht

 
 

40-60kg

60-85kg

85-100kg +

Knopen   

30-40+ 

1.4m

1.8 -2.2m

2.5 - 2.9m

25-35 

1.4 - 1.8m

1.8 - 2.5m

2.9 - 3.6m

20-30 

1.8 - 2.2m

2.5 - 3.3m

3.6 - 4.3m

16-25 

2.2 - 2.9m

3.3 - 4.0m

4.3 - 5.0m

12-20

2.9 - 3.6m

4.0 - 4.7m

5.0 - 6.0m

8-15

3.6 - 4.3m

4.7 - 5.7m

6.0m*

*Min aanbevolen wind voor 100kg+ rider gewicht = 10 - 12kts

AANBEVELING VOOR WING GROOTTE

Aangezien onze hoge liftcoëfficiënt u in staat stelt om een aanzienlijk kleinere wing te gebruiken in bepaalde omstandigheden, gebruik deze gids om uw wing op de juiste maat te kiezen voor uw gebruikelijke rijomstandigheden.

 

© 2020 - 2024 Wingshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel